Beställa - Avbeställning/Ändring i lagd order
Leveranstiden är inom 60/75 minuter innanför tullarna. Till närförort och ytterförort levererar vi inom 90 minuter.

1. I menyn till vänster kan du välja bland restauranger.

2. Välj en eller fler restauranger som faller dig i smaken för dagen (fast inte ännu för då försvinner den här genomgången). En budkostnad tillkommer för varje restaurang.

3. När du valt restaurang fyller du enkelt i det antal rätter du önskar beställa.

4. Kontrollera ditt menyval. Ta dig vidare till kassan

5. Som Företagskund väljer ni om ni vill betala med Klarna Checkout eller faktura.

6. Välj därefter det område maten skall levereras till, samt den tid då maten skall vara på plats.

7. Fyll i den användar- och leveransinformation som efterfrågas.


AVBESTÄLLNING

Aptit.se kan inte garantera att en lagd order är möjlig att avbeställa.
För att normalt kunna åtgärda en lagd beställning behöver avbokning göras senast 3 timmar innan leverans. Frukostbeställningar behöver dock avbokas senast kl 16.00 vardagen innan leverans.

Gällande större beställningar(över 20 rätter) samt cateringbeställningar behöver vi längre framförhållning, minst 48H.
För att avbokad order ska gälla måste den bekräftas av aptits kundtjänst på antingen telefon, mail eller via vår chatt.


ÄNDRING I LAGD ORDER

Behöver ni ändra i en lagd order? Vänligen kontakta kundtjänst på telefon 08-735 21 00 eller via vår chatt. Det går även bra att mejla till order@aptit.se om det ej gäller akuta ändringar (notera att svarstiden på mejlen kan vara något längre under lunchruschen kl 10.00-12.00).
Aptit.se förbehåller sig rätten att ta ut en administrationskostnad vid ändring av lagd order på 99kr ex moms
OBS! Aptit kan ej göra tillägg på beställningar betalda med kort eller Klarna Checkout.


Lycka till och hoppas du skall trivas med oss på aptit.se!

Kontaktuppgifter till kundsupport:
Måndag-Fredag 08-735 21 00, maila order@aptit.se eller via vår chatt.

Öppettider
Kundsupport ordinarie öppettider:

Måndag-Torsdag 07:00-19:00
Fredag 07:00-18:00 Leveranser fram till 19.00
Lördag-Söndag    Stängt. Öppet för förbeställda leveranser 11.00-17.00

Helgdagar: stängt

Leveranser för fredag kväll samt lördag och söndag måste läggas senast kl. 17.00 på fredagen.
För att se vilka restauranger som kan leverera frukost välj dag och tid under Visa bara öppna restauranger.

Kontaktuppgifter till kundsupport:
Måndag-Fredag 08-735 21 00, maila till order@aptit.se eller via vår chatt.


Allmänna villkor samt Kvalitets- och Miljöplicy
Länk till allmänna villkor

Länk till kvalitets- och miljöpolicy


Budavgift
Företag

1.
Inom tullarna, leverans inom 60 minuter.
Pris 249 kr exkl. moms

2.
Närförort, leverans inom 90 minuter.
Pris 339 kr exkl. moms

3.
Ytterförort, leverans inom 120 minuter.
Pris 439 kr exkl. moms

4.
Arlanda levereras inom 120 min.
Pris 529 kr exkl. moms

5.
Aptit fika, frukost & tårta
Inom tullarna, levereras inom 60 min.
Pris 139 kr exkl. moms
Närförort, leverans inom 90 minuter.
Pris 239 kr exkl. moms
Ytterförort, leverans inom 120 minuter.
Pris 339 kr exkl. moms


Om ni beställer från flera olika restauranger tillkommer en budavgift för varje restaurang.
Vid större beställningar samt cateringbeställningar kan eventuell högre budavgift tillkomma.

Kontaktuppgifter till kundsupport:
Måndag-Fredag 08-735 21 00, maila till order@aptit.se eller via vår chatt.

Behöver ni leverans utöver våra öppettider så kontakta oss på ovanstående nr så hjälper vi er!
Avvikande budavgift på dessa leveranser.


Säkra kortbetalningar
Aptit använder sig av Klarnas betalningsfunkion Klarna Checkout.
Betala med Mastercard, VISA eller Amex. Går även bra att betala med Swish eller faktura via Klarna.



Bli fakturakund
Ansök om att bli fakturakund redan idag! Inloggningsuppgifter skickas till den mailadress du anger. Läs igenom allmänna villkor.


Klicka här för att öppna ansökningsblanketten.


Är du redan kund och saknar din kundkod?
Kontaktuppgifter till kundsupport:
Måndag-Fredag 08-735 21 00, maila till order@aptit.se eller kontakta oss via vår chatt.

Reklamationer
Skulle ni mot förmodan inte vara nöjd med er leverans, kontakta aptits kundtjänst omgående för att lösa eventuellt en ny leverans.
Vill man ej bli debiterad för levererad beställning behöver beställningen i samråd med aptit skickas tillbaka till ansvarig restaurang.

Kontaktuppgifter till kundsupport:
Måndag-Fredag 08-735 21 00, maila till order@aptit.se eller kontakta oss via vår chatt.

Om Aptit
Hos aptit.se finns över 120 utvalda restauranger samlade i en virtuell restaurangvärld.
Här kan företag beställa mat från ett brett utbud av restauranger till olika tillfällen såsom arbetslunchen, övertiden eller till event och after work.
Vi erbjuder allt från husmanskost till libanesisk, japansk eller indisk mat såväl som sushi, pizza och fika. Maten levereras från restaurangen till arbetsplatsen med en snabb och säker leverans av professionella bud.

Aptit.se vill underlätta arbetsdagen. Vi vet att många arbetsplatser behöver kunna erbjuda god mat snabbt vid kvällsmötet, övertiden eller vid representationslunchen. Vi vill bidra till att en av pusselbitarna faller på plats: maten.

I över 20 år har vi varit verksamma och vi serverar dagligen 100-tals företag med god mat och vi har haft lojala kunder sedan start. Samtliga av våra kunder får poäng på alla köp som sen kan bytas mot värdecheckar och andra medlemskapserbjudanden.